機器セミナー(博士)
Orientation for Instrument for Doctoral student
The English version will be found below.( 英語版はページ下部に掲載)
令和7(2025)年度 機器セミナー開催日:2025年4月14日(月)~18日(金)
日程表・講義概要については、こちらをご覧ください。
日程表: PDF版
講義概要: PDF版
デモのスケジュールや講義資料、オンラインURLなどは共同研ホームページ<https://www.med.osaka-u.ac.jp/pub/ctrlab/>のお知らせをご覧下さい(一部学内限定あり)。
機器セミナーレポートの提出方法等
提出期限・提出先:2025年5月8日(木)17時までに教務課教務係に提出。
注意事項:ワープロで作成のこと。レポートの様式は下記URLからダウンロードしてください。
(様式):
機器セミナーレポート(博士・修士共通)
https://www.med.osaka-u.ac.jp/education/students/format/format-2
- 2015年度以降入学者において、単位修得には全コマの出席と4コマ分のレポート提出が必要です。
- 2014年度以前入学者において、単位修得には5回以上の出席が必要です。レポート提出は不要です。
(出席は各日、それぞれ1回となります。) - 4月18日(金)のデモンストレーションは出席、レポート提出の対象外です。
Orientation for Instrument for Doctoral student
2025 Orientation for Instrument
Date: From April 14th (Monday) to 18nd (Friday), 2025
Please see the files for the itinerary and lecture outline below;
Itinerary: PDF version
Lecture outline: PDF version
How to submit Orientation for Instrument report, etc.
Deadline for submission: by 17:00 on May 8, 2025 (Thursday)
Submit to : Educational Affairs Section
Note: Reports should be created using a PC.
Please download the format from the following URL;
https://www.med.osaka-u.ac.jp/education/students/format/format-2
機器セミナーレポート(博士・修士共通)(Report for Orientation for Instrument)
- For students enrolled after FY2015, attendance of all classes and submission of reports for 4 clasess are required to obtain credits.
- For students enrolled before FY2014, attendance at least 5 times is required to obtain credits. Report submission is not required.(Attendance will be taken once per day.)
- The demonstration on April 18th (Friday) will not be factored into attendance or report submission requirements.